عشق ممنوعه
جديدترين آهنك ها_كليپ_ عكس_SMS
 
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی



سایتی برای استفاده از فتوشاپ به صورت آنلاین 



www.pixlr.com






شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی
هدف عکاسی آرشیوی (Stock Photography) تهیه یک بانک عکس است تا با دسترسی آسان در اختیار فیلم‌سازان، ناشران، گرافیست‌ها و سایرین قرار بگیرد. 

عکس های آرشیوی معمولا از طریق اینترنت قابل ذخیره شدن هستند و در نتیجه در وقت و هزینه استفاده کننده صرفه جویی زیادی می‌شود چرا که دیگر نیازی به استخدام یک عکاس و پرداخت هزینه چاپ نخواهد بود.

معمولا عکس‌های آرشیوی بنا بر نیاز مخاطبان در بانک‌های عکس دسته بندی می‌شوند و دسترسی به تصاویر در هر بانک متفاوت است.

هر عکسی می‌تواند در مجموعه یک بانک عکس قرار بگیرد. از عکس‌های خبری گرفته تا عکس‌هایی که موضوع خاصی را تصویرسازی می‌کنند.

پرداخت عکس نیز بنا بر تعریف هر شرکت به صورت ماهانه و یا به تعداد خرید عکس خواهد بود. در بعضی مواقع تصاویر به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و یا مخاطب تنها به رعایت نکاتی چون عدم دست‌کاری عکس و یا استفاده غیر مجاز محدود می‌شود

مترجم: نفیسه مطلق




شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی

دختر كوچكي هر روز پياده به مدرسه مي رفت و بر مي گشت . با اينكه آن روز صبح هوا زياد خوب نبود و آسمان نيز ابري بود ، دختر بچه طبق معمولِ هميشه ، پياده بسوي مدرسه راه افتاد. بعد از ظهر كه شد ،‌هوا رو به وخامت گذاشت و طوفان و رعد و برق شديدي درگرفت. مادر كودك كه نگران شده بود مبادا دخترش در راه بازگشت از طوفان بترسد يا اينكه رعد و برق بلايي بر سر او بياورد ، تصميم گرفت كه با اتومبيل بدنبال دخترش برود . با شنيدن صداي رعد و ديدن برقي كه آسمان را مانند خنجري دريد ، با عجله سوار ماشينش شده و به طرف مدرسه دخترش حركت كرد. اواسط راه ، ناگهان چشمش به دخترش افتاد كه مثل هميشه پياده به طرف منزل در حركت بود ، ولي با هر برقي كه در آسمان زده ميشد ، او مي ايستاد ، به آسمان نگاه مي كرد و لبخند مي زد و اين كار با هر دفعه رعد و برق تكرار مي شد. زمانيكه مادر اتومبيل  خود را به كنار دخترك رساند ، شيشه پنجره را پايين كشيد و از او پرسيد :" چكار مي كني ؟ چرا همينطور بين راه مي ايستي؟" دخترك پاسخ داد،" من سعي مي كنم صورتم قشنگ بنظر بيايد، چون خداوند دارد مرتب از من عكس مي گيرد."

فقط در طوفانها لبخند زدن را فراموش نكنيد .

فقط در طوفانها لبخند زدن را فراموش نكنيد .


شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی
فقط با چشمانت نبین . اگر این گونه می بینی ، خود را به ساده ترین راه استفاده از یک دستگاه سوق داده ای . 

با دلت ببین ، نه با چشمت .



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی

دربین انسانها به ندرت می توان کسی را پیدا کرد که نداند، ترس چیست. چرا که انسان سالم ترس بخشی ازوجودش است. بدون این حس یعنی "ترس" شاید ما زمان زیادی زنده نمانیم. به دلیل اینکه بدون آن ممکن است ما دست به کار‌های خطرناکی زده  که عواقب بدی برای ما داشته باشد.

ترس‌، احساسی‌است‌ که‌ خداوند،  برای‌ محافظت‌ موجودات‌،‌‌ در‌درون ‌آن‌ ها‌ به‌‌ امانت‌ نهاده‌ است. احساسی که بتوانند‌‌ با آن خود‌را‌ از‌ خطراتی‌ که‌ سر‌راهش‌ قرار‌می‌گیرد‌، ‌نجات‌ دهند‌.

از نظر علمی، "ترس" یک واکنش طبیعی ولازم است و قابل کنترل. اگر به طورکامل کنترل شود، می‌تواند عامل مفیدی باشد. چرا که درحالت ترس منطقی شخص در برابر مشکلات بیشتراحتیاط می‌کند.

واتسون دانشمند و پایه گذارمکتب رفتارگرایی، عقیده دارد؛ ترس یکی ازصد غریزه یا انگیزه‌ی است که انسان با آن به دنیا می‌آید. ترس، نقش تعین کننده‌ی درتکامل انسان بدوی داشته است.  فاکتور ترس در شکل گیری شخصیت انسان و درروابط اجتماعی او بسیار مهم و بحث برانگیز است.

ترس حس بدی نیست. مهم این است که ترس منطقی باشد .ترس منطقی، یعنی اینکه درآن یک خطرواقعی وجود داشته باشد که در این صورت مورد تایید است.

ترس‌های‌ منطقی‌، ترس‌های سازنده‌ای ‌هستند ‌که‌  باعث‌ محافظت‌ از ‌خطر و رشد‌ ما‌ در عرصه‌ زندگی‌ می‌شوند‌. مانند؛ ترس منطقی‌باعث‌می‌شود‌ تا‌ با‌ احتیاط‌ از‌عرض خیابان یا جاده عبور‌کنیم‌. ترس‌ از ‌بیماری ‌باعث‌ می‌شود ‌تا‌‌ بهداشت را رعایت کرده و بیشتر مواظب خودمان باشیم، ترس از ‌گرسنگی باعث تلاش ‌ما در عرصه‌ کار می‌کند‌ و...

 اما ترس موهوم، غیرواقعی یا غیر منطقی، ترسی است که باید آن را درمان کرد. چرا که دراین گونه ترس هیچ گونه خطری متوجه شخص نیست، اما ترس‌های توهمی او به گونه‌ی است که دائما خود را رو در ر وبا خطرمی‌بیند وهمواره تصورمی‌کند که کسانی یا وقایعی اورا تهدید می‌کنند.

این گونه ترس‌ها باعث می‌شوند فرد، ارتباط صحیح وسالم خود را ازدست بدهد و ادامه ‌آن از فعالیت‌های روزانه و عادی فرد جلوگیری می‌کند. بهتر است به آن توجه کرده و در صدد درمان آن باشیم.

جالب است بدانید، افرادی هستند که از ترسیدن یا ترساندن افراد لذت می‌برند. یعنی به نوعی به استقبال ترس و وحشت می‌روند. مانند افرادی که دست به کار ها و سفر‌های ماجراجویانه و خطرناک می‌زنند یا افرادی که سوار این ترن‌های بلند وپر‌شیب شهر بازی می‌شوند و یا افرادی که فیلم‌های ترسناک می‌بینند، مراسم‌های ترسناک چون هالوین و ... به نظر من طرحان و سازندگان این قبیل موارد حتما از ترساندن مردم لذت می‌برند!

این بار، هنر عکاسی و این عکاسان هستند که با ترساندن افراد "عکاسی ترس" را پایه گذاری می‌کنند. نمی‌دانم جالب است یا نه؟ تصاویر فوق از دسته هنرهای عکاسی است که به آن، عکاسی ترس می‌گویند.

تصاویر چهر‌ه و وجود وحشت زده افراد در وهله اول بیننده را به خنده می‌اندازد ولی با کمی تامل و تعمق می‌تواند دریافت که این افراد تا حد مرگ ترسیده‌اند. ترس و وحشت آنها،حتی به صورت گروهی هم انکار ناپذیر است.

این تصاویر در خانه‌های متروکه در کشور‌های کانادا و امریکا عکس برداری شده است. این خانه‌ها به خانه‌های وحشت یا خانه ارواح معروف هستند.افرادی که ازاین خانه‌ها بازدید می‌کنند سورژه عکاسان ترس، قرار می‌گیرند. عکاسان سعی می‌کنند که دوربین‌ها تمام لحظات ترس انسانها را در مواجه با صحنه‌ها و صدا‌های ترسناک و وحشتناک  ثبت کنند. این خانه‌های متروکه به کابوس‌های شبانه نیز معروف هستند.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی
عکاسی جنگ (War Photography and Combat Photography) تصور مردم دنیا را از پدیده جنگ تغییر داد .

عکاسی جنگ به مردم کمک می‌کند تا عمق یک فاجعه جنگی را که از طرق نوشتار قابل انتقال نیست درک کنند.

جنگ‌های داخلی آمریکا  نقطه شروعی عکاسی جنگ بودند. در این عکس‌ها چهره خشن و بی‌پرده‌ای از زشتی‌های این جنگ داخلی برای مردم فاش شد. در واقع مردمی که جنگ داخلی را اقدامی شرافتمندانه به حساب می‌آوردند با دیدن تصاویری از واقعیت‌های این جنگ شوکه شدند.

جیمز نچوی عکاس مشهور جنگ در حال عکاسی

عکس از: ادی ادم

عکس از: جینمارک بوجو

عکس از: کاوه گلستان

عکس از: مجید سعیدی

به علت حساسیت‌های نظامی و استراتژیک اجازه تصویربرداری چندانی در جنگ اول جهانی به عکاسان داده نشد، هر چند عکاسی از پیکارهای مبارزاتی؛ سال‌ها پیش از این جنگ آغاز شده بود.

عکس‌های جنگی در طول جنگ جهانی دوم بیشتر ترغیب کننده روحیه میهن پرستی و افشا کننده بی عدالتی‌های اجتماعی بود.

اما عکس‌های تکان دهنده  از فاجعه‌های جنگ ویتنام باعث ایجاد روحیه و تفکرات ضد جنگ در مردم شد.

سوژه‌های عکاسی جنگ می‌توانند خارج از محدوده جبهه یک جنگ نیز باشند. ثبت تصاویر ویرانه‌های به جا مانده از جنگ و لطمات انسانی نیز در حوزه همین عکاسی قرار دارد.
در واقع هدف اصلی عکاسی جنگ  به تصویر کشیدن چهره انسانی است که به هر شکل درگیر این نزاع و درگیری است؛ خواه یک سرباز خسته؛ خواه یک کودک  غمگین.

همانطور که تاریخ نشان داده است، عکاسی جنگ تاثیر زیادی در افکار عمومی دارد و ممکن است مانند مثال جنگ ویتنام، مردم را در مقابل سیاست کشور قرار داده و حتی دولتمردان را مجبور به توقف جنگ کنند.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : نیما تهرانی

فراخوان دومین مسابقهٔ عکس ماه‌ریز - «زن»


901202_2
موسسهٔ فرهنگی هنری ماه‌ریز قصد دارد با هدف انتشار آثار ادبی و هنری، مسابقات و نمایشگاه‌هایی برپا کند. در این راستا دومین مسابقهٔ عکس ماه‌ریز با موضوع «زن» برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در مسابقه:
۱- هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ده قطعه عکس به دبیرخانهٔ مسابقه ارسال کند.
۲- آثار باید بر روی سی‌دی ودر اندازۀ ۲۰×۳۰ سانتیمتر، با دقت ۳۰۰ DPI و فرمت jpeg  یا TIFF ارسال شوند.
۳- شرکت‌کنندگان باید فرم مسابقه تکمیل‌شده را به همراه آثار خود به دبیرخانهٔ مسابقه ارسال کنند.
۴- آثار برگزیده در تابستان ۱۳۹۱ در گالری محسن به نمایش گذاشته خواهند شد. جوایز نفرات اول تا سوم نیز در همین نمایشگاه و در همین مکان اهدا خواهد شد.
۵- آثار راه‌یافته به نمایشگاه در کتابی با عنوان زن چاپ خواهند شد و یک نسخه از کتاب به همراه گواهی شرکت در مسابقه به هنرمندانی که آثارشان پذیرفته شود، اهدا می‌شود.
۶- برگزارکننده حق استفاده از آثار منتخب را برای چاپ کتاب، کارت پستال و برگزاری نمایشگاه، با ذکر نام صاحب اثر برای خود محفوظ می‌دارد.
۷- آثار ارسالی به دبیرخانهٔ مسابقه عودت داده نخواهند شد.
۸- ارسال اثر به منزلۀ قبول شرایط و مقررات فوق است.
۹- شرکت در این مسابقه برای همه آزاد است.

آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

جوایز مسابقه:
 مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان برای نفر اول
 مبلغ یک میلیون تومان برای نفر دوم
 مبلغ هفتصد و پنجاه هزار تومان برای نفر سوم

هیات انتخاب آثار و داوری: اسماعیل عباسی، فرهاد سلیمانی، حسین کریم‌زاده

دبیر مسابقه: پیمان هوشمند‌زاده

نشانی دبیرخانه: خیابان ظفر (ورودی از مدرس شمال)، خیابان ناجی، خیابان فرزان (سمت راست)، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، شماره ۴۲، کدپستی ۱۹۱۸۸۴۳۳۸۴

تلفن: ۲۲۸۱۵۴۲۶





اکثر دوربین‌های امروزی، چه نگاتیو و چه دیجیتال دارای گزینه‌های عکس‌بردای هستند که برای موقعیت‌های خاص از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند و به عکاسان این امکان را می‌دهند تا با استفاده از این گزینه‌ها عکس‌های بهتری را تهیه کنند.

هر چند این گزینه‌ها در بعضی از دوربین‌ها متنوع‌تر و بیشتر است اما تعدادی از آن‌ها در تمام دوربین‌ها به صورت استاندار و یکسان وجود دارند. با شناخت بیشتر از کارایی این گزینه‌ها نه تنها آگاهی و دانش خود را از عکاسی افزایش می‌دهید بلکه می‌توانید با انتخاب درست و به موقع تصاویر بهتر و هنرمندانه‌تری ثبت کنید.

این گزینه‌ها به دو دسته اولیه و پیشرفته تقسیم می‌شوند؛ گزینه‌های اولیه آن‌هایی هستند که از قبل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده‌اند و تنظیم‌ها توسط دوربین انجام می‌شود و گروه دوم آن‌هایی هستند که به عکاسان اختیار بیشتری برای کنترل دوربین می‌دهد و بیشتر توسط کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از دوربین دانش بیشتری دارند.

دو نمونه از نمایش گزینه‌های عکسبرداری

گزینه‌ها اولیه:

  • حرکت (سرعت زیاد)
  • منظره
  • ماکرو (زاویه نزدیک)
  • شب
  • پرتره (چهره)

پیشرفته:

  • اولیت دریچه دیافراگم
  • اولیت سرعت شاتر
  • تنظیم دستی

گزینه حرکت (سرعت زیاد)

تقریبا تمام دوربین‌هایی که در بازار موجود است این انتخاب را دارند که سمبل آن تصویر مردی در حال دویدن است. با انتخاب این گزینه به دوربین دستور می‌دهید تا با سرعت بالاتری عکاسی کند.

دوربین این دستورالعمل را با تغییر عوامل زیر انجام می‌دهد:

  • بالا بردن سرعت شاتر
  • بالا بردن سرعت حساسیت فیلم

بالا بردن سرعت شاتر باعث می‌شود که حرکت سریع سوژه به صورت ثابت ثبت شود و همچنین مقدار نور وارد شده را به دوربین را کاهش می‌دهد.

در عکاسی با سرعت شاتر بالا، تنظیم حساسیت یا ISO روی اعداد بالاتر باعث جبران نوردهی کافی به فیلم یا صفحه دیجیتال می‌شود. اما متاسفانه همیشه این راه حل مناسبی نخواهد بود و امکان ثبت تصاویر کم نور و تاریک وجود دارد.

راه دیگری برای نوردهی کافی، باز گردن دریچه دیافراگم لنز است. اما باید در نظر داشته

باشید که هر چه این عدد کمتر باشد عمق میدان و وضوح کمتری در تصویر خواهید داشت. در واقع تنها بخشی از تصویر که به دوربین نزدیک‌تر است از وضوح کافی برخوردار می‌شود.

این به معنای ضعف این گزینه نیست. در واقع شما باید با در نظر گرفتن محدودیت‌های آن دست به انتخاب این گزینه بزنید و به خاطر داشته باشید که در بیشتر دوربین‌ها این گزینه برای ثبت حرکت‌های ورزشی به صورت ثابت در نور روز تنظیم شده‌است.

در بعضی دوربین‌ها نیز این امکان وجود دارد که تا فشار قطعی شاتر لنز به صورت پیاپی بر سوژه در حال حرکت فوکوس می‌کند.

با استفاده از این گزینه می توان سوژه‌های در حال حرکت را به صورت ثابت به تصویر کشید.

گزینه منظره

برای نشان دادن این گزینه اکثرا از تصویر یک کوه استفاده می‌شود. با انتخاب این گزینه دوربین با تنظیم دریچه دیافراگم بر روی اعداد بالاتر عمق میدان بیشتری را در تصویر به صورت واضح ثبت می‌کند.

گزینه منظرهدر خاطر داشته باشید که در این حالت صفحه دیجیتال و یا فیلم به نور بیشتری برای ثبت تصویر نیاز دارد و شاتر دوربین با سرعت کمتری بسته می‌شود.

در نتیجه برای احتیاط سه پایه به همراه داشته باشید چرا در نور های ضعیف، امکان لرزیدن دست هنگام نوردهی زیاد وجود دارد و ممکن است عکس‌ها تار به نظر برسند. این گزینه همچنین برای پرتره هایی که با پس زمینه واضح نیز کاربرد دارد.


دریچه دیافراگم بسته و سرعت شاتر کم باعث شده که عکسی با عمق میدان زیاد داشته باشیم اما حرکت سوژه در پیش زمینه به صورت کشدار ثبت شود.

گزینه ماکرو (زاویه نزدیک)

گزینه ماکرو (زاویه نزدیک)تقریبا همیشه تصویر یک گل سمبل این گزینه است. با انتخاب این گزینه به دوربین دستور می‌دهید که قرار است از سوژه‌ای از فاصله بسیار نزدیک عکاسی کنید.

بنابراین لنز ها در شرایطی تنظیم می‌شوند که توانایی فوکوس بر جسمی در فاصله بسیار نزدیک را داشته باشد.

این گزینه به شما امکان عکاسی از سوژه های بسیار کوچک را می‌دهد و در نتیجه شما می توانید تا فاصله چند میلی‌متری به سوژه نزدیک شوید.

به خاطر داشته باشید عمق میدان با انتخاب این گزینه به حداقل ممکن می رسد.

با استفاده از این گزینه می‌توانید بخشی از یک سوژه را نیز عکاسی کنید و بافت‌های گرافیکی زیبایی بیافرینید.

گزینه عکاسی در شب

گزینه عکاسی در شبنماد و عملکرد این گزینه در دوربین‌ها متفاوت است اما کاربرد آن به طور کلی بستن شاتر دوربین به اهستگی برای ورود هر چه بیشتر نور است.

البته گاهی نیز فلاش هم به کمک نوردهی می‌آید تا پس زمینه و پشت زمینه به صورت کاملا واضح به ثبت برسد.

بهره‌گیری از این گزینه بدون فلاش حتما به سه پایه احتیاج دارد و به ما امکان آن را می دهد تا در مدت طولانی عکسی با پشت زمینه واضح و نور طبیعی داشته باشیم.

نمونه عکاسی در شب به وسیله سه پایه و نوردهی طولانی. خطوط نورانی در تصویر چراغ‌های ماشین‌های در حال عبور در اتوبان است.

 

گزینه پرتره (عکاسی از چهره)

این گزینه غالبا با تصویر یک نیمرخ معرفی می‌شود و برای پرتره‌های گروهی یا تصاویری با عمق میدان زیاد مناسب نیست.

با انتخاب این گزینه دوربین ابتدا سرعت شاتر را پایین آورده و عمق میدان را کم می‌کند

تا چهره سوژه با پس زمینه‌ای تار از تصویر جدا شده و جزییات و حالات صورت بیشتر به ثبت برسد.

در بعضی از دوربین‌ها عمق میدان به اندازه‌ای کم می‌شود که حتی بخشی از موها و شانه سوژه نیز واضح نخواهد بود.

البته گاهی این اتفاق به زیبا‌تر شدن تصویر کمک می‌کند.

گزینه اولویت دریچه دیافراگم

با انتخاب این گزینه که علامت اختصاری آن AV است، شما اولیت را به تنظیم دریچه دیافراگم می‌دهید و دوربین را وا می‌دارید تا بر اساس عدد دیافراگم یا F-Stop سرعت شاتر دوربین را تنظیم کند.

این گزینه زمانی مفید واقع می‌شود که عکاس بداند به چه عمق میدانی احتیاج دارد و در واقع وضوح کم یا زیاد تصویر بیش از سرعت شاتر اهمیت دارد.

نمونه‌ای از عکس‌های AV که عکاس با انتخاب عدد بالای دیافراگم عمق میدان بیشتری را به تصویر داده است.

در نتیجه شاتر در زمان طولانی‌تری بسته شده و باعث کشدار ثبت شدن جریان آب رود شده است.

گزینه اولیت سرعت شاتر

این گزینه که با علامت اختصاری TVمعرفی می‌شود بر خلاف گزینهAV به زمان ثبت تصویر اهمیت بیشتری می‌دهد.

در واقع در این گزینه عکاس با انتخاب سرعت شاتر دوربین را به تنظیم هماهنگ دریچه دیافرگم وا می‌دارد.

این گزینه برای ثبت تصاویر ورزشی و عکاسی در شب بسیار مهم است چرا که عکاس زیاد دارد تا با دقت سرعت بسته شدن شاتر دوربین را تنظیم کند و در اختیار داشته باشد.

در این تصویر با انتخاب گزینه TV حرکت اسب به صورت ثابت ثبت شده اما از عمق میدان کاسته شده است.

گزینه تنظیم دستی

انتخاب دستی را با حرف اختصاری M می‌توان شناخت. در این گزینه دوربین تمام عوامل به جز فوکوس باید توسط عکاس انجام شود چراکه دکمه فوکوس دستی در دوربین‌های SLR روی بدنه لنز قرار دارد.

در گزینه M عکاس باید با توجه به شرایط نور و حرکت سوژه، سرعت شاتر و دریچه دیافراگم مناسب را تنظیم کند.

وی همچنین امکان کنترل استپ‌های گزینه نوردهی کمتر یا بیشتر را نیز دارد. کنترل دستی در اکثر مواقع توسط عکاسان حرفه‌ای انتخاب می‌شود چرا که آنها با تسلط به امکانات دوربین و دانش عکاسی می‌توانند خلاقیت‌ها و نورآوری‌های بیشتری را در ثبت عکس ایجاد کنند.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان best love و آدرس boo3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 70169
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

دریافت همین آهنگ